رله بوخهلتز


رله بوخهلتز:

تجهيزات الكتريكي كه داخل آنها پر از روغن است نظير ترانسفورماتورها ،بوشينگهاي آنها و ترمينال باكس مربوط به كابلها را مي توان جهت محافظت از عيوبداخلي و از دست رفتن روغن آنها ، با رله بوخهولتز حفاظت كرد
. .
اين رله كه درلوله رابط بين تانك ومنبع ذخيره نصب مي شود از دو گوي شناور كه در داخل محفظه رلهنصب شده اند و مي توانند همراه با سطح روغن جابجا شوند ، تشكيل شده است . دو عددكليد جيوه اي نيز با شناور همراه هستند و مي توانند كنتاكتهايي را قطع يا وصل كنندرله بوخهلتز بسيار دقيق است و از آنجا كه در مراحل اوليه آغاز شدن بسياري از مشكلات، آلارم مي دهد . اين شانس را به پرسنل بهره برداري مي دهد كه شرايط خطرناك را خيليزود شناسايي كنند . و از آسيب هاي جدي به تجهيزات جلوگيري نمايند .
تنظيم درجهحساسيت رله بوخهولتز كاملاً تجربي است و بستگي به ترانس و رله دارد . در هر حالبايد دقت داشت كه رله خيلي حساس نباشد ، زيرا اضافه بار كم و جريانهاي اتصال كوتاهشديد خارجي و حتي تغييرات درجه حرارت موسمي ، سبب جريان پيدا كردن روغن مي شود كهنبايد رله بوخهولتز را بكار اندازد . پس از هر تريپ ترانس ، در اثر رله بوخهولتزبايد گازهايي كه در محفظه رله جمع شده است را خارج نمودتا شناور آن به حالت اوليه خود بازگردد. .
در ضمن بايد گازهايي را كه به محفظه گاز رله خارج مي كنيم ، ازنظر قابليت اشتعال مورد آزمايش قرار دهيم ، زيرا در صورتيكه ترانسفورماتور خوب تحتخلاء قرار نگرفته باشد ، هواي موجود در داخل روغن ، كم كم خارج شده و در رله جمع ميگردد و مي تواند سبب ظاهر شدن آلارم گردد .
همچنين ممكن است به طريقي هوا بهداخل ترانسفورماتور نفوذ كرده باشد . اين عمل در ترانسهايي كه روغن آنرا جديداً عوضكرده اند بيشتر پيش مي آيد . با وجود اينكه رله بوخهولتز يك رله بسيار خوبي است ومي تواند از آغاز پيدايش نقص آن را تشخيص دهد ، و ليكن داراي محدويت هايي نيز هستكه در ادامه ذكر مي گردد .


محدوديت هاي رلهبوخهلتز

 

 :1-فقط خطاهايي را تشخيص مي دهد كه در سطح روغن پايين تراز رله اتفاق افتاده باشد .
 2-
تنظيم كليد جيوه اي را نمي توان زياد حساس گرفت، زيرا در اين صورت لرزشهاي ناشي از بهره برداري ، زلزله ، شوكهاي مكانيكي در خط وحتي نشستن پرنده ها ، ممكن است اشتباهاً آنرا به كار اندازند .
3-
مي نيمم زمانعمل كردن آن 0.1 ثانيه است و متوسط آن 0.2 ثانيه . چنين رله اي خيلي كند به حساب ميآيد ، و ليكن با وجود آن ارزش اين رله بسيار بالاست .
4-
از نظر اقتصادي رلهبوخهولتز براي ترانسهاي كمتر از kva 500 بكار برده نمي شود .

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: